2011. december 14., szerda

Juhtúrós-tökmagos pogácsa

Volt a hűtőben egy csomag bryndza, meg a kenyérsütések kapcsán mindig van itthon héj nélküli tökmag is, úgyhogy adott volt, hogy milyen recept után vadásszak. A NoSalty-n aztán ráakadtam egy receptre amiről rögtön tudtam, hogy ki kell próbálnom - nem bántam meg! :-)
Összekeverünk egy tálban:

  • 150 g natúr joghurtot
  • 100 g tökmagot (mínusz fél marék) :-)
  • 80 ml tejszínt
  • 125 g kis darabokra tördelt bryndzát/juhtúrót
  • 2 tk sót
  • 4 ek tökmagolajat
  • 1 egész tojást
  • fél csomag friss élesztőt (a 150 g joghurtból kivettem egy keveset és ebben felfuttattam kissé - a recept eredendően szárított élesztőt írt, de én jobban szeretem a frisset)

Utána belekeverünk 320 g lisztet, amit persze egy idő után már nem lehet keverni, akkor jön a gyúrás. Mindaddig, míg össze nem áll homogén masszává (viszonylag lágy tésztát kapunk). Ezután letakarva egy órán át pihentettem, majd kinyújtottam ujjnyi vastagra, kiszaggattam, tetejét megkentem tojással, a fél maréknyi maradék tökmagot a tetejére szórtam, majd 180 fokon megsütöttem. 
Határozottan finom!!! :-)

Nincsenek megjegyzések: