2014. január 21., kedd

Citromos álom

Tekintetes bíróság, az úgy történt, hogy én imádom a citromot minden formájában, legyen az gyümölcs, íz, illat, szín. Ha meg sütemény, akkor pláne! :-) Jó pár évvel ezelőtt egy foltvarró táborban módomban állt kóstolni egy isteni citromos kavart tésztát, aminek azon nyomban elkértem a receptjét és azon nyomban át is írtam (először csak magamban, aztán ténylegesen is - nem jelent ez semmi különleges módosítást, nemes egyszerűséggel megdupláztam a citrom mennyiségét, szóval:

  • 30 dkg porcukrot habosra keverünk
  • 30 dkg vajjal /margarinnal* 

Belekeverünk 

  • 6 tojás sárgáját
  • 2 tasak vaníliás cukrot**
  • 2 citrom reszelt héját***
  • 30 dkg réteslisztet, melyben előzőleg elkevertünk
  • 1 tk (=1/2 tasak) sütőport, majd a legvégén a
  • 6 tojás fehérjéből vert habot.

Kizsírozott, vagy sütőpapírral bélelt tepsiben közepes lángon (180°) megsütjük. Nem kell nagyon sötét színűre sütni, sima gázsütőben kb. fél óra alatt megvan.

Miután kihűlt, összeállítunk egy szmötyit az alábbiakból:
  • 14 dkg porcukor
  • 2 citrom leve
  • 1 tk. olaj
  • 1 ek. forró víz

Ezt szétkenjük a még tepsiben levő tészta tetején, és legjobb pár órán keresztül pihenni hagyni (én pl. este megsütöm és lekenem, másnap reggel darabolom), hogy jól beszívódjon, majd felszeleteljük, AZONNAL megkóstoljuk, majd örülünk, hogy milyen ügyesek voltunk. ;-)
Ha sok dicséretet akarunk bezsebelni, akkor sok embert megkínálunk. Ennek azonban az a veszélye, hogy nekünk sokkal-sokkal kevesebb marad. :-D

*most sajnos épp utóbbi lett, mert a vajat elhasználtam a croissant-hoz a napokban és azóta nem jártam még csak bolt közelében sem
**ez nálam 2 tk. vaníliakivonatot jelent
***hál'Istennek az Aldiban egyre gyakrabban lehet venni olyan citromot, melynek a héja is alkalmas fogyasztásra

Nincsenek megjegyzések: